TOTES LES ACTIVITATS | ACTIVITATS FAMILIARS | FESTES I FIRES |
ARTS ESCÈNIQUES | CINEMA | CONFERÈNCIES I ACTES LITERARIS |
ARTS PLÀSTIQUES | CURSOS I TALLERS | MISCEL·LÀNIA |
Exposició "L'amor és pa amb formatge?" de l'artista Jordi Plana Pey
L'AMOR ÉS PA AMB FORMATGE?
(PLANA A LA PLANA)
Anem a voltar per la Rambla,
et compraré un ramet de flors.
Quimi Portet
Plana a la Plana ens porta a donar un vol pel món de la cultura que formigueja lluny dels focus mediàtics, allunyada de l'epicentre cultural de la gran ciutat. Avui dia, l'àmbit de la creació està sobresaturat d'un discurs vacu que enalteix les virtuts dels marges i la perifèria des de les còmodes butaques de la metròpolis. A Plana no li cal reivindicar aquest posicionament teòric perquè simplement l'exerceix a diari des de fa un munt d'anys.
A Plana a la Plana s'erigeix erecte el pal de paller que ens descobreix els rostres liminals que transiten per les voravies del gran magma creatiu que es cou a la ruralia. Però si ho capgires, el paller deixa de gratar el cel i burxa les entranyes, territori endins, s'aferra a la terra i es transforma en vulva creadora i és que l'obra de Plana s'ha de mirar del dret i del revés.
Plana exerceix amb la tenacitat dels vells documentalistes de la Gran Depressió americana dels anys vint del segle passat, però sap sumar en cada imatge tota la càrrega emocional que hi impregnava Avedon uns anys més tard. Sens dubte, Plana és el nostre Avedon. Però no només, retrata també tot allò que és únic i sabem que es perd irremeiablement perquè no capta estereotips socials sinó persones singulars, d'aquelles que quan passeges per les nostres rambles provincianes et gires de reüll per fitar-les de nou d'amagatotis. Plana,per tant, també és el fotògraf d'allò que ens fa únics, una Cristina García Rodero berguedana.
Tanmateix, i tornant als més clàssics, tot el mencionat fins aquí seria paper mullat si les imatges que surten del seu cap i de la nostra realitat, no estesin sota la pàtina d'una excel·lència que cada cop és més inèdita en el camp visual. Aquí Plana palpa els grans de mitjans del segle vint, com Català Roca o Colom, tot i que en un color sensualment apagat que el caracteritza des de fa anys i és en aquest domini de la llum que ens suggereix les ombres d'aquest món.
Acosteu-vos a la rasa més propera, escapceu un brot de romaní i plegueu-lo amb elegància ben visible a la vostra solapa o la pitrera de l'escot i entreu endiumenjats a l'univers que ens plana.
Gerard Vilardaga Cunill
Horari:
Matí: de dimarts a dissabte de 11 a 13 h.
Tarda: de dimarts a diumenge de 18 a 20 h.
Horari: Consultar a la descripció
Lloc: Temple Romà
+ info: https://patronatestudisosonencs.cat/ca/agenda/detall/Exposicio-de-Jordi-Plana
Tuiteja Segueix a @CulturaVic

Exposició MEMÒRIA ROJA
L'exposició forma part de la programació de Memòria Democràtica 2023, entorn de l'efemèride del Dia Internacional de Commemoració en Memòria de les Víctimes de l'Holocaust.
"Memòria Roja" busca recuperar la memòria dels vençuts -els rojos-, històricament silenciada des de les esferes de poder. Basant-se en testimonis i investigació històrica, l'artista denúncia la violència exercida contra la població per exterminar allò que la dictadura anomena "gen roig". Fugint dels grans relats històrics oficials, s'emmarca en la microhistòria per reivindicar la memòria individual i familiar.
L'exposició proposa parlar i recuperar un tema controvertit, especialment amb l'augment de l'extrema dreta, en el qual sembla urgent recuperar vincles amb un passat que s'ha silenciat des de la Transició.
Horari: De 16 a 20 h
Lloc: Centre Cívic Joan Triadú
+ info: https://www.vic.cat/viure-a-vic/memoria-democratica
Tuiteja Segueix a @CulturaVic

Visita guiada "El llarg viatge"
"El llarg viatge" és una ruta interactiva per la ciutat de Vic amb l'objectiu de descobrir diferents punts de la ciutat relacionats amb la Segona Guerra Mundial i amb les històries de vida de les persones homenatjades en les llambordes col·locades l'any passat. A càrrec de Martina Fabregó Caralt, Aline Cros Gili i AIna Maimó Codina (alumnes UVic-UCC), tutoritzades pel professor Joan Callarisa.
Activitat gratuïta. Inscripcions a cultura@vic.cat
Públic recomanat: famílies amb infants a partir de 12 anys i adults
La visita forma part de la programació de Memòria Democràtica 2023, entorn de l'efemèride del Dia Internacional de Commemoració en Memòria de les Víctimes de l'Holocaust.
Data: 05/02/2023
Horari: 11.00 h
Lloc: Punt de trobada: plaça Major, davant de l'Ajuntament
Descarrega el programa de Memòria Democràtica 2023
+ info: http://memoriademocratica.vic.cat/
Tuiteja Segueix a @CulturaVic

Una teràpia integral
Tres persones s’apunten a un curs per fer pa que els canviarà la vida
En Toni Roca fa més de deu anys que imparteix un curs intensiu de quatre setmanes per aprendre a fer pa. Hi ha poques places i bufetades per apuntar-s’hi. Els alumnes que s’hi inscriuen volen aprendre a fer pa, però el mètode parteix d’una simple i estranya premissa: “Per fer un bon pa, no cal tenir la millor farina o el llevat més fresc, per fer un bon pa, cal estar bé amb un mateix.” Així de simple.
Autoria: Cristina Clemente i Marc Angelet
Direcció: Cristina Clemente i Marc Angelet
Repartiment: Abel Folk, Àngels Gonyalons, Roger Coma i Laura Porta
Amb la col·laboració de Jordi Martínez
Data: 05/02/2023
Horari: 18.00 h
Lloc: L'Atlàntida
+ info: https://latlantidavic.cat/ca/una-terapia-integral_165070
Tuiteja Segueix a @CulturaVic

La serpillère de Monsieur Mutt
Un pal de fregar ens convida a seguir el rastre de la història de l’art i el plaer de la dansa
En aquesta creació, una serpillère (pal de fregar) és l’objecte que dona pas a un imaginari que ens apropa a les diverses formes de l’art, de la imaginació i del joc. Els infants són còmplices i espectadors actius en aquesta història en què els objectes ens conviden a seguir el rastre de la història de l’art, de la delicadesa del gest i del plaer de la dansa. Marc Lacourt es va inspirar en l’orinador de Marcel Duchamp o el piano de Joseph Beuys, entre d’altres, per fer palès que l’art es pot trobar a tot arreu.
MA Compagnie neix el 2018 a Bordeus per tal de donar suport a la creació de projectes coreogràfics, especialment per a nenes i nens i famílies, així com per potenciar la dansa. El seu fundador, Marc Lacourt, s’ha format com a ballarí amb coreògrafs com Toméo Vergès, Pierre-Johan Suc i Magali Pobel. Des de 2012, col·labora i balla amb Ambra Senatore, amb qui crea John i Un terzo notamment. Paral·lelament a la seva experiència com a ballarí, intervé en nombrosos tallers amb infants i adolescents, en col·legis i en escoles d’art.
Recomanat de 4 a 6 anys.
Gèneres: Dansa
Posada en escena, coreografia, interpretació: Marc Lacourt
Tècnica de so, llum i maquinària: Pauline Valentin
Una producció de MA Compagnie.
Data: 05/02/2023
Horari: 12.00 h
Lloc: L'Atlàntida
+ info: https://latlantidavic.cat/ca/la-serpillere-de-monsieur-mutt_165069
Tuiteja Segueix a @CulturaVic
